Trött på perfektion

Berättar man för någon att man är tjej och är tillsammans med en yngre kille så får man ofta en blick tillbaka och människan mitt emot dig tänker, hur kan du? Är man kille och berättar att man är tillsammans med en yngre tjej får man inte alls samma reaktion, varför är det så? Borde inte kärlek vara likadan vare sig om man är äldre eller yngre. Ibland kan jag känna att folk inte vill sticka ut i från mängden, fast i mina ögon är det precis det man ska. Jag vill inte vara som alla andra för de rollerna är ju redan tagna och det finns ju bara en Elin.
 
Det är tråkigt att det ska behöva vara sådär tycker jag, det är samma om man kommer till det att man vill flytta ihop. Berättar någon att "Jag och min pojkvän/flickvän har varit ihop i två månader och ska flytta ihop" då kommer ofta reaktionen oj så tidigt. Jag har själv sagt detta innan... Det är precis som om det inte är okej, att man ska ha varit tillsammans en viss tid för att ha godkännande att flytta ihop. Vad tycker jag? Kör på! Antingen går det jätte bra eller så går det åt skogen, vad är det alla är så rädda för? Visst man kanske inte känner varandra, men man lär ju verkligen känna varandra om man bor under samma tak.
 
Jag uppfattar att folk är så rädda att misslyckas men ibland behöver man det för att kunna resa sig igen och göra något bättre. Man behöver ju testa vissa saker för att inse om det är rätt eller fel, är det fel så gör man om och gör rätt. Ofta om man misslyckas med något så ligger det i våran natur och negativa, hur många vet med sig att man har sagt det går aldrig? Jag har sagt det, men istället för att bara se problemet försök att se utmaningen att hitta en lösning.
 
Jag är inte perfekt, jag tror att ingen är det. Jag är trött på att samhället tycker att det ska vara si och så, att man ska få konstiga reaktioner bara för att man väljer att göra en viss sak eller att leva med en viss person. Hur kul hade det varit ifall alla var exakt samma. Men egentligen är frågan, vad är perfektion? Detta upplevs nog olika i allas ögon. Jag vågar säga om jag har misslyckats, gör du? Vare sig man är äldre eller yngre, eller om man vill flytta ihop tror jag att allt som behövs är: Ärlighet, skratt, humor, glädje, passion & respekt.
 
1 Skogsraah ☾:

skriven

Bra skrivet, håller verkligen med!

Kommentera här: